Loading...

Pogosta vprašanja

Odgovori na najbolj pogosto zastavljena vprašanja

Telefonska podpora in podpora preko elektronske pošte:

Pondeljek – petek:  8:00 – 16:00
Sobota:  9:00 – 15:00
Nedelja:  zaprto

Podpora: +386 (0) 41 / 266 – 341

Na domeno lahko imate shranjeno največ 1 (eno) varnostno kopijo spletne strani in podatkovne baze. V kolikor si boste sami urejali varnostne kopije vaših datotek, lahko to storite preko nadzorne plošče cPanel na naslovu “cpanel.domena.si” , kjer je “domena.si” naziv vaše domene, nato izberite BACKUP ter izberite ali želite prenesti celotno varnostno kopijo, delno varnostno kopijo ali pa varnostno kopijo podatkovne baze.

Varnostne kopije z naše strani niso vključene v pakete in jih nudimo za doplačilo. Prav tako se lahko dogovorimo za redno vzdrževanje vaših spletnih strani, kjer vam nudimo posodobitve sistemov in nadgradnje glede na izbrano platformo, na kateri temelji vaša spletna stran.

Za določitev okvirne cene pošljite povpraševanje (zavihek povpraševanje) in odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.

Cene paketov lahko najdete na https://www.mojplanet.si/

Za doplačilo so možne tudi nadgradnje teh paketov.

Cene so brez ddv, saj nismo davčni zavezanci.

Omogočamo registracijo več kot 100 domenskih končnic, zato boste zagotovo našli primerno domeno zase. Preverite proste domene in svojo registrirajte, preden vas prehiti konkurenca! Izpolnite obrazec in kontaktirali vas bomo v kratkem.

Če ustanavljate novo podjetje ali znamko, je izbira prave domene izredno pomembna, saj je domena prvi stik potencialne stranke z vašim podjetjem. Če ciljate predvsem na slovenski trg, priporočamo registracijo .si domene. Hkrati je priporočljivo registrirati tudi .com domeno (lahko pa tudi druge priljubljene končnice, kot je .net) – s tem zaščitite svojo blagovno znamko in poskrbite, da konkurenca ne more registrirati iste domene z drugo končnico in vam tako prevzeti strank.

Za nastop na evropskem trgu sta najbolj primerni končnici .com ali .eu. Seveda pa se lahko odločite tudi za bolj eksotične domene – pri nas lahko izbirate med več kot 100 različnimi možnostmi!

Ste domeno registrirali drugje, nato pa ugotovili, da vas pri nas čakajo boljši pogoji? Prenesite jo k nam! Pomagamo vam, da je prenos tudi najtežje prenosljivih domen enostaven.

Prenos nekaterih domen (npr. .com, .net, .org, .biz, .info) poteka po naslednjih korakih:

  • Najprej pri trenutnem registrarju preverite, ali je domena odklenjena (prenesete lahko le odklenjene domene).
  • Če domena ni odklenjena, pri trenutnem registrarju vložite zahtevo za prenos domene.
  • Nato za to domeno pridobite domensko geslo (dobite ga pri trenutnem registrarju).
  • Domena, ki jo želite prenesti k nam, naj bo veljavna vsaj še dva tedna,  saj tako povečamo verjetnost uspešnega prenosa.
  • Ko je domena odklenjena, preverite svoje podatke (preverite, da so administrativni podatki in podatki o lastniku pravi – pozorni bodite predvsem na e-mail, saj boste morali potrditi sporočilo, ki ga boste prejeli na ta e-mail).
  • Domena bo prenesena v 5-ih delovnih dneh.

Branje pošte je omogočeno tudi preko spletnih brskalnikov. To poteka brez uporabe odjemalca za elektronsko pošto, prebirate pa jo lahko od koderkoli – pogoj je seveda dostop do interneta in eden izmed spletnih brskalnikov. Pošto prebirate neposredno s strežnika brez shranjevanja na računalniku, ki ga uporabljate.

Naši uporabniki lahko uporabite “spletno pošto” preko vaše poddomene na “webmail.domena.si” . V sistem se prijavite z vašim naslovom elektronske pošte, npr. info@mojplanet.si in geslom na vašem predalu.

Osnovna orodja:

  • Poglej nova sporočila; prikaže nova sporočila
  • Novo sporočilo; ustvari novo sporočilo
  • Odgovori; odgovori pošiljatelju
  • Odgovori vsem; odgovori pošiljatelju in vsem prejemnikom
  • Posreduj; posreduje sporočilo na drug naslov
  • Premakni v smeti; izbriše sporočilo
  • Označi sporočilo; spremeni oznako sporočila
  • Več možnosti; omogoča tiskanje sporočila, prenos sporočila v obliki .eml datoteke, urejanje sporočila, prikaz izvorne kode in odpiranje sporočila v novem oknu brskalnika

Neprebrana sporočila imajo polja Zadeva, Pošiljatelj, Datum in Velikost izpisano s krepko pisavo.
Sporočilo odprete z dvoklikom, v izbrano mapo se vrnete z gumbom

Nova spletna pošta omogoča upravljanje s sporočili po principu primi in spusti  (drag and drop). Na ta način sporočila preprosto premikate med mapami. Z držanjem tipke “ctrl” ali “shift” lahko označite več sporočil hkrati.

Pripete datoteke odprete s klikom na ime datoteke (npr. datoteka1.jpg)

Izraz “gostovanje” se na splošno uporablja za storitve, ki so potrebne za nemoteno delovanje spletnih strani. Pri ponudniku gostovanja najamete “prostor” na posebnem računalniku-strežniku, ki ima 24-urni dostop do svetovnega spleta. Na ta strežnik prenesete datoteke svoje spletne strani (s pomočjo programov, orodij za prenos datotek – CuteFTP, TotalCommander…), ter s tem spletno stran “objavite”, oziroma stran postane vidna uporabnikom svetovnega spleta.

Povedano drugače: z izbiro ponudnika gostovanja, izberete bivališče za svojo spletno stran.

Do poštnih predalov, ki so vzpostavljeni na strežniku mojplanet.si, dostopate preko POP3 protokola z uporabo naslednjih nastavitev:

POP3 strežnik (strežnik za prihajajočo pošto): mail.vaša-domena.si, npr. mail.mojplanet.si
Uporabniška imena za dostop do predalov so oblike: predal@vaša-domena.si, npr. info@majplanet.si
Gesla so enaka tistim, ki ste jih zapisali v naročilnici ali pa ste jih nastavili oz. spremenili preko administrativnega sistema.

Za pošiljanje pošte preko SMTP protokola veljajo naslednje nastavitve:
SMTP strežnik (strežnik za odhajajočo pošto): mail.vaša-domena.si, npr. mail.mojplanet.si

Spremeniti morate vrednost za SMTP vrata (port) iz 25 (privzeto) na 587 ali 465.

Za pošiljanje pošte preko strežnika morate v nastavitvah vašega odjemalca obvezno vpisati tudi pravilen naziv vašega elektronskega naslova in uporabniškega imena: predal@vaša-domena.si, npr. info@mojplanet.si, saj se ta na strežniku preverja. V nasprotnem primeru bo odjemalec javil napako.

Obvezno je v vašem odjemalcu potrebno nastaviti tudi SMTP avtorizacijo, ki jo zahteva SMTP strežnik za odhodno pošto.

Priporočamo tudi TLS/SSL povezavo in nešifrirana gesla.

1. Zaženite meni Settings ter izberite možnost Mail, Contacts, Calendars.

2. Zažene se orodje za dodajanje novih poštnih predalov. Za vzpostavitev novega predala izberite Add Account.

3. Za nadaljevanje izberite Add Mail Account..

4. Za nadaljevanje izberite Other.

5. Vpišite vaše podatke:
Ime in Priimek (Name), e-poštni predal (Email), geslo (Password) ter kratek opis (Description). Nato izberite Next.

6. Dopolnite podatke:
Name: Ime Priimek
Email: ime.priimek@domena.si
in se pomaknite nižje.

7. Dopolnite podatke za dohodni strežnik:

Host Name: mail.domena.si
User Name: Uporabniško ime (ime.priimek@domena.si)
Password: Geslo
in se pomaknite nižje.

8. Dopolnite podatke za odhodni strežnik:

Host Name: mail.domena.si
User Name: Uporabniško ime (ime.priimek@domena.si)
Password: Geslo

In nato izberite Next.

Počakajte, da se zaključi postopek preverjanja ustreznosti vašega predala.

9. Prikaže se vam okno IMAP, v katerem samo še shranite vaše nastavitve, tako da izberete Save (Shrani).

10. Nastavite IMAP Path Prefix

10.1. Zaženite meni Settings ter izberite možnost Mail, Contacts, Calendars.

10.2. Izberite ustrezen e-mail račun in kliknite nanj.

10.3. Izberite Account.

10.4. Pomaknite se nižje in izberite Advanced.

10.5. V polje IMAP Path Prefix vpišite INBOX.

Priporočamo tudi TLS/SSL povezavo in nešifrirana gesla.

10.6. Shranite nastavitve in ponovno zaženite apliakcijo Mail.

1. Na vaši napravi Android poiščete ikono E-pošta in jo izberite.

2. Odpre se vam namestitev poštnega predala. Vpišete vaš e-poštni naslov in geslo. Nato izberete možnost Ročna namestitev.

3. V koraku Kakšne vrste račun? izberete možnost Račun IMAP.

4. V koraku Nastavitve dohodnega strežnika vpišemo uporabniško ime (e-poštni naslov v celoti) in geslo. V polje Strežnik IMAP vpišemo poštni strežnik v obliki mail.domena.si. V polje Vrsta zaščite izberemo TLS (sprejme vse certifikate) ter določimo vrata 143.

Priporočamo tako TLS/SSL povezavo kot tudi nešifrirana gesla.

5. V koraku Nastavitve odhodnega strežnika nastavite Strežnik SMTP, ki je v obliki mail.domena.si. Vrsta zaščite nastavite na TLS (sprejme vse certifikate) ter nastavimo številko vrat na 587. Opcijo Zahtevaj prijavo obkljukate in vpišete ponovno vaše uporabniško ime in geslo (če ni že avtomatsko vpisano).

6. V koraku Možnosti računa nastavite Urnik zasedenosti na želeni čas in po želji nastavite opcijo Obvesti me, ko prispe pošta ter Sinhroniziraj E-pošto.

7. V koraku Nastavi e-pošto poimenujete novi račun e-pošte, ter vpišete ime, ki bo prikazano v odhodnih sporočilih.

8. Kliknite Končano

1. Odprite spletno pošto Gmail ter izberite možnost Nastavitve.

2. V zavihku Računi in uvoz imate v rubriki Prenesi pošto iz drugih računov (s protokolom POP3), v katerem izberite možnost Dodaj moj poštni račun POP3.

3. Vpišite vaš e-poštni naslov.

4. Vpišite uporabniško ime (enako kot e-poštni naslov) ter pripadajoče geslo.
Strežnik POP za dohodno pošto: mail.vasadomena.com
Vrata: 110

5. V primeru, da želite tudi pošiljati neposredno z Gmaila s tem e-poštnim računom, morate opraviti še spodnji postopek.

6.Vpišite vaše ime, ki se bo prikazovalo, ko pošljete sporočilo.

7. Vpišite podatke:
Strežnik SMTP: mail.vasadomena.com
Vrata: 587
Geslo: pripadajoče vašemu poštnemu predala
Priporočamo tudi TLS/SSL povezavo in nešifrirana gesla.

8. V zadnjem koraku se pošlje na e-poštni račun sporočilo s strani Googla, da preveri lastništvo vašega poštnega predala.
V prejetem sporočilu boste našli kodo, ki jo vpišete v polje prikazano na sliki. S tem potrdite, da ste lastnik poštnega predala in s tem imate tudi pravico pošiljati s tega poštnega predala.

Splošna vprašanja v primeru težav

Odgovori na najbolj pogosto zastavljena vprašanja v primeru težav

Splošna optimizacija

Pred optimizacijo preverite optimiziranost spletne strani na GTmetrix.

Optimizacija nastavitev cPanel računa

  1. Nastavite najnovejšo različico PHP s katero brez težav delujejo vse strani v računu.
  2. Omogočite PHP razširitev OPcache, če z njo brez težav delujejo vse strani v računu (lahko pa to poveča porabo pomnilnika).
  3. Omogočite Memcache in Memcached razširitvi (ne shranjujte pa v Memcached predpomnilniku občutljivih podatkov, saj so ti podatki na voljo vsem uporabnikom na istem strežniku).

Optimizacija WordPressa

  1. Ker so lahko v sami aplikaciji napake, ki povzročajo počasno delovanje, poskrbite, da so različice WordPressa, vtičnikov in tem posodobljene.
  2. Namestite in nastavite predpomnilnik W3 Total Cache:
    1. omogočite “Browser cache
    2. omogočite “Object” in “Database” cache ter ju nastavite, da uporabljata Memcached
    3. omogočite “Do not process 404 errors for static objects with WordPress”
  3.  WP Cron zamenjajte z ločenim cron opravilom, ki se izvede enkrat na uro.
  4. Povečajte WordPress Heartbeat na 60s.

Optimizacija slik

  1. Prek SSH v mapi, kjer je spletna stran, izvedite ukaza:
    find . -iregex '.*\.\(jpg\|jpeg\)$' -exec jpegoptim --all-progressive --strip-all "{}" \;
    find . -iname '*.png' -exec optipng -strip all "{}" \;

Po optimizaciji preverite optimiziranost spletne strani na GTmetrix.

Optimizacija po meri

Optimizacija WordPressa

  1. Preverite možnost izklopa oz. zamenjave tistih vstavkov, ki upočasnjujejo nalaganje (lahko si pomagate z vstavkoma Plugin Performance Profiler in Query Monitor) oz. pošiljajo dodatne XHR/AJAX/POST zahtevke (raziščite v Chrome Developers Tools oz. v Firebugu) saj ti PHP zahtevki porabljajo sistemske vire in se tipično ne nalagajo iz predpomnilnika. Pozorni bodite tudi na vstavke, ki pridobivajo podatke z drugih strani, saj v takih primerih hitrost le teh vpliva na hitrost vaše.

Optimizacija slik

  1. Prilagodite ločljivost (velikost) slik vaši spletni strani. Prek SSH v mapi, kjer je silka, izvedite ukaz (ŠIRINA, VIŠINA, SLIKA.jpg ustrezno zamenjajte):
    convert -resize ŠIRINAxVIŠINA SLIKA.jpg SLIKA.jpg

Tipično zlorabo poštnega predala zaznamo, kadar se iz njega pošilja večja količina nezaželene pošte. V takem primeru zamenjamo geslo ter vas obvestimo o zlorabi.

Če smo vas o zlorabi predala obvestili mi ali pa ste zlonamerne aktivnosti zaznali sami, se odprave težav lotite po naslednjem postopku:

1) Naprave očistite virusov.

Čimprej preglejte naprave, recimo računalnik, telefon ali tablico, na katerih uporabljate ta poštni predal. Naprave preglejte in očistite morebitnih virusov in druge zlonamerne programske opreme z ustreznim antivirusnim programom. Če uporabljate operacijski sistem Windows 8 ali Windows 10, lahko na primer uporabite Windows Defender, sicer pa imajo stranke dobre izkušnje tudi s programi Avast, AVG Antivirus, Bitdefender, Avira in Malwarebytes.

Pomembno je tudi, da redno skrbite za posodobitve programov in operacijskega sistema, ki jih na napravah uporabljate.

2) Poštnemu predalu nastavite novo varno geslo.

Po čiščenju poskrbite za menjavo gesla poštnega predala. Pomembno je, da geslo spremenite, svetujemo pa tudi, da za geslo uporabite kombinacijo velikih in malih črk, številk in posebnih znakov.

Kako spremenite geslo poštnega predala v nadzorni plošči cPanel, preberite na: https://www.domovanje.com/podpora/kb/kako-spremenim-geslo-postnega-predala/

3) Preverite filtre.

Če je prišlo do zlorabe poštnega predala je možno, da so nepridipravi dodali ali posegli v ureditev filtrov za elektronsko pošto. Filtri elektronske pošte na podlagi pravil in kriterijev določajo, kaj naj se zgodi z dohodno elektronsko pošto. S pomočjo filtrov denimo lahko nastavimo, da se vsa pošta posreduje na drug poštni naslov, dostavlja v določen program in podobno.

V nadzorni plošči cPanel filtre lahko preverite s klikom na ikono Email Filters

Odpre se seznam poštnih računov na paketu gostovanja. S klikom na Manage Filters v stolpcu Actions preverimo, kateri filtri so v uporabi. Če obstajajo filtri, ki jih niste nastavili, jih izbrišete s klikom na Delete. Še posebej pozorni bodite na filtre, poimenovane zgolj s . ali kakšnim podobnim znakom, saj jih je v seznamu lahko spregledati.

4) Preverite preusmeritve.

Svetujemo tudi, da preverite, če na poštnem predalu obstajajo preusmeritve poštnega predala, ki jih niste nastavili sami. Presumeritve poštnih predalov delujejo tako, da kopijo dohodne pošte posredujejo ne le v primarni, temveč tudi na drug poštni predal.

Obstoj preusmeritev preverimo v nadzorni plošči cPanel s klikom na ikono Forwarders v razdelku Email. 

Pod Email Account Forwarders se odpre seznam preusmeritev poštnih predalov na tem cPanel računu. Seznam skrbno preverite in izbrišite morebitne preusmeritve poštnih predalov, ki jih niste nastavili sami. To storite tako, da kliknete na Delete v stolpcu Actions.

Nudimo vam tudi različne spletne rešitve. VEČ >

Za določitev okvirne cene pošljite podroben opis (zavihek povpraševanje) in odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.